ponad 20 lat, 525 opisów statków kosmicznych

Missile Boat

Missile Boat. Autor i źródło obrazka: gra 'X-Wing Alliance' - LucasArts
Missile Boat
(gra 'X-Wing Alliance' - LucasArts)
link bezpośredni dodaj do porównywarki

MissileBoat to zbudowany jedynie w kilku prototypowych egzemplarzach myśliwiec-kanonierka zbliżony w swojej konstrukcji do wyprodukowanego przez Cygnus Gunboata. Zaprojektowano go podczas rebelii admirała Zaarina, po części jako wabik mający sprowokować samozwańczego wielkiego admirała do popełnienia błędu, który wyda go w ręce Thrawna, po części zaś, aby dać siłom lojalnym Imperium maszynę zdolną do walki z TIE Advanced i TIE Defenderami renegatów.

Ten kuter rakietowy Cygnusa jest z pewnością jednostką o największej sile ognia w swojej klasie. Jedno działko pokładowe, będące na jego wyposażeniu, to raczej symboliczna broń, przeznaczona do samoobrony w krytycznych sytuacjach. Do walki z myśliwcami przeciwnika okręt ten wykorzystuje pociski kierowane, zaś do ataków na duże jednostki - bomby lub ciężkie rakiety. W czterech modularnych wyrzutniach (brak jest dokładnych danych, ale można podejrzewać, że pociski są w nich przechowywane "warstwami") przenosi on tyle pocisków różnych typów, że teoretycznie może przy ich użyciu w pojedynkę zniszczyć ciężki krążownik i pół skrzydła myśliwców. W praktyce to ostatnie może jednak nastręczyć pewnych problemów, jako że mimo zaklasyfikowania jako myśliwiec, osiągi w dziedzinie zwrotności jednostka ta posiada mizerne.

Aby rozwiązać ten problem, wypracowano dla MissileBoata taktykę ataku z doskoku. Przy użyciu pocisków kierowanych atakuje on i niszczy wybrane cele, po czym oddala się poza ich zasięg, aby po nawrocie powtórzyć uderzenie. W tym celu prototypy tej jednostki wyposażono w nowatorski system SLAM (Sub Light Acceleration Motors - systemy akceleracji podświetlnej), pełniący rolę dopalacza. Kosztem zgromadzonej w innych systemach statku energii pozwala on na tymczasowe podwojenie mocy silników, a więc i prędkości tej jednostki. Przyspieszenie takie jest jednak dość krótkotrwałe, a po podobnym 'skoku' maszyna przez dłuższy czas pozostaje w dużym stopniu bezbronna - pozbawiona osłon i energii w działku. Dodatkowym problemem jest też dodatkowo słabe tempo regeneracji osłon - wprawdzie są one silne, jednak pod ciągłym ostrzałem może to nie wystarczyć...

Ze względu na astronomiczne koszta i trudności techniczne wykonano jednynie kilka przedseryjnych egzemplarzy tej jednostki. Wszystkie z nich zostały utracone podczas rozgrywającego się na Rubieżach konfliktu między Zaarinem a Thrawnem, stąd też maszyna ta pozostaje z reguły w sferze bajek, a ludzi, którzy kiedykolwiek wiedzieli ją na oczy, jest prawdopodobnie mniej, niż potrzeba do obsadzenia załogą korwety koreliańskiej.

Komentarz techniczny Verpiński technik

Dane techniczne podajemy za jedynym oficjalnie prezentującym je źródłem, czyli Rebellion Era Campaign Guide, z niewielką korektą: we wspomnianym podręczniku myśliwiec ten ma żenująco słabe osłony, podobnie zresztą jak kanonierka Xg-1 StarWing. W związku z tym, że zupełnie nie zgadzało się to z innymi źródłami, moc osłon skorygowaliśmy tak, aby przystawała do osłon gunboata (w RECG dla obu tych maszyn tarcze mają tę samą siłę), których z kolei moc zaczerpnięta jest z sourcebooków West End Games.

pełna nazwa: Missile Boat producent: Cygnus Spaceworks
polska nazwa: Kuter rakietowy w slangu: -
prędkość: 8 wytrzymałość: 140
w atmosferze: 1150 km/h osłony: 80
hipernapęd: 6 zwrotność: 24
uzbrojenie:
  • 1 średnie działko laserowe o mocy 150
  • 4 wyrzutnie rakiet (80 pocisków) o mocy 270
długość: 15 m
załoga: 1
pasażerowie: -
ładowność: 0.1 t
cena (nowy):
używany:
w użyciu od / do: galaktyczna wojna domowa (4 ABY) galaktyczna wojna domowa (4 ABY)
Źródła:
  • TIE Fighter
  • X-Wing Alliance
  • Rebellion Era Campaign Guide
^ wróć do góry
Reklama: Dysleksia. Nieh nas zobaczom.

<<  wróć na główną ^ wróć do góry